O NOUĂ VIZIUNE

Posted: Septembrie 1, 2011 in din suflet culese

              Cine sunt ?… Sunt oare robul acestei libertăţi ce o numim viaţă pe care o trăiesc reflectînd asupra menirei, dezghiocînd grăuntele existenţei ?… Sunt oare robul unor iluzii, încleştat în păenjenişe de sentimente, trăiri şi retrăiri ?… După atîtea sforţări de a încerca să-mi descătuşez cugetul, de fiecare dată las în jos neputincios mîinile şi mă dau bătut fiindcă, ca să vezi, nu am fost auzit şi înţeles corect de cei din jur…

           Veşnic e doar sufletul, iar eu duc în spate povara înţelepciunii crezînd că mă voi mîntui şi mă voi elibera prin existenţa trupului. Adevărata existenţă, cunoaştere, eliberare de cuget e SUFLETUL ! Eternitatea nu mai e ceva de nepătruns odată ce sufletul din mine e însăşi imensitatea ! Nu-mi mai pun cătuşe cugetului, voi lăsa gîndul să zboare ! În lupta cunoaşterii de sine, eu însumi sînt putere şi desăvîrşire ! Am tot dreptul şi toată libertatea de a  pătrunde înţelepciunea existenţei ! În calea cunoaşterii de sine eu însumi îmi sunt profet, şi doar eu sînt în stare de a face o alegere ! Te-ai gîndit vreodată pe care drum îl alegi tu ? …

            Mereu mă răţoiesc arătîndu-mi atotputernicia fără a şti ce mi-a pregătit soarta … pot oare să rezist unei eventuale lovituri sperînd că forţele pe care le am îmi vor ajunge ? Oriunde aş încerca să mă ascund de soartă în această lume ea oricum mă găseşte şi-mi şopteşte la ureche că e timpul să îndeplinesc ceea ce mi-a fost predestinat. Drumul sorţii fiecare şi-l alege singur. Sînt în stare şi am tot dreptul să-mi făuresc propriul destin şi propria cale aşa cum îmi convine şi aşa cum îmi şopteşte intuiţia. Predistinarea mea este de a mă perfecţiona fizic şi spiritual, viaţa e doar o punte de trecere aflîndu-mă pe care, mă străduiesc din răsputeri să nu cad în vîltoare sau să nu fiu dus cumva de valul nedreptăţilor şi a neadevărului. Veşnicile întrebări: Ce caut de fapt pe pămînt? De ce mi se dă viaţa şi moarte? sînt oare nedescifrabile? Îmi ţin de frîu gîndurile , forţa cugetului care e de neînchipuit, doar prin simplul motiv că sunt şi că gîndesc îmi stă în putere orice. Puterea cuvîntului şi a gîndului sînt de neînchipuit.

           Ce este în fine un OM ? Un instrument prin intermediul căruia Marele Univers îşi păstrează echilibrul, echilibrul dintre bine şi rău, viaţă şi moarte, existenţă şi inexistenţă ? Inexistenţa ca şi întunericul e o latură a morţii, dar moartea e dată ca ceva rău şi de neperceput doar pentru aceea ca să înţeleg că puterile mele nu sînt destule pentru a o birui. Şi moartea este un instrument al existenţei. Oare într-adevăr sînt atît de neputincios în faţa morţii ?  Moartea mă sperie doar prin prezenţa ei peste tot. Ceea ce se află în interiorul trupului e un instrument în mîinile Atotputernicului Univers. Un echilibru se poate păstra doar dacă se păstrează simultanietatea vieţilor trăite pe pămînt. Cineva se naşte cineva moare.

             Filozofii din toate timpurile au tot încercat să afle care e rostul vieţii, care e sensul ei ? De multe ori prefer să nu mă gîndesc la asta şi pur şi simplu îmi duc existenţa de zi cu zi fără a mă gîndi la ceva. Viaţa în sine este ceva efemer aşa cum e şi moartea. Murind sufletul îşi recapătă libertatea, atunci el se poate renaşte în ceva rău sau în ceva bun, în melodie sau în ură, ranchiună sau război. Patima acestor două extreme o avem fiecare în suflet. Gîndul, sufletul, viaţa e oare tot ce avem mai scump şi e tot de ce avem nevoie pentru a înţelege existenţa ? Cine oare sînt cei care răsfoiesc Cartea Cărţilor Universului unde sînt ascunse toate adevărurile şi pe care le poate citi doar cel mai demn dintre oameni ?

 

Lasă un răspuns

